Partnerzy

Organizacje oraz firmy, które są partnerami i patronami Akceleratora dla młodych przedsiębiorców z sektora audiowizualnego.

Czyżewscy Kancelaria Adwokacka

Czyżewscy Kancelaria Adwokacka

Czyżewscy Kancelaria Adwokacka powstała na bazie doświadczeń w obsłudze podmiotów działających w sektorze Life Sciences z jednej strony oraz własności intelektualnej i mediów z drugiej. Przy jej tworzeniu przyjęty został unikatowy model butikowej kancelarii, świadczącej klientom kompleksową pomoc prawną uwzględniającą nie tylko uregulowania prawne, ale także specyfikę ich działalności oraz zasady rządzące rynkami, na których funkcjonują.

Kancelaria Czyżewscy jest co roku wyróżniana przez najważniejsze rankingi kancelarii prawnych, tak krajowe, jak i międzynarodowe, a także ceniona przez Klientów i ważne organizacje branżowe.

StoryLab.pro

StoryLab.pro

StoryLab.pro to nowa przestrzeń w Warszawie, w której odbywają się kursy, warsztaty i kreatywne spotkania scenarzystów, pisarzy, filmowców i współczesnych storytellersów.

Eksperci

Sylwetki ekspertów, prowadzących warsztaty, mentorów, którzy wspomogą uczestników Akceleratora dla młodych przedsiębiorców z sektora audiowizualnego

Krzysztof Czyżewski

Krzysztof Czyżewski

Wspólnik, adwokat, ekspert i strategiczny doradca w zakresie prawa własności intelektualnej i prawa mediów; doświadczony pełnomocnik w procesach sądowych – tak przed sądem I jak i II instancji oraz przed Sądem Najwyższym. Świadczy usługi przede wszystkim dla podmiotów działających w obszarze: filmu, mediów, prasy, książki, reklamy, rozrywki i IT. Arbiter Sądu Arbitrażowego Rynku Audiowizualnego przy KIPA. Były arbiter Komisji Prawa Autorskiego, były Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej Polskiego Radia S.A. Wykładowca z zakresu prawa własności intelektualnej, mediów, dóbr osobistych i reklamy. Współautor komentarza do prawa autorskiego. Rekomendowany m.in. przez: Chambers & Partners, Legal500, Best Lawyers, Media Law International, IP Stars, Corporate INTL, Global Law Experts czy Rzeczpospolitą.

Alicja-Grawon Jaksik

Alicja-Grawon Jaksik

Zawodowo związana z branżą audiowizualną od 2006 roku. W latach 2013 –2018 Dyrektor Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych, jedynej w Polsce izby gospodarczej zrzeszającej ponad 150 przedsiębiorców działających w sektorze AV oraz jednej z większych tego typu organizacji biznesu w Europie.

W latach 2011-2013 reprezentantka Ministra Kultury w Komitecie Programu MEDIA Unii Europejskiej w Brukseli. W latach 2011-2015 Sekretarz Sądu Arbitrażowego Rynku Audiowizualnego w  Warszawie. W latach 2016 – 2018 Członkini Rady ds. Cyfryzacji w Ministerstwie Cyfryzacji. Członkini grupy roboczej ds. Krajowych Inteligentnych Specjalizacji przy Ministerstwie Rozwoju. Ukończyła kurs dla Członków Rad Nadzorczych i Zarządów Certyfikowany przez Ministerstwo Skarbu Państwa, zakończony złożeniem egzaminu państwowego w 2015 roku.

Specjalizuje się w kwestiach prawnych i biznesowych związanych z działalnością przedsiębiorców w sektorze audiowizualnym oraz sektorach kreatywnych. Odpowiadała m.in. za opracowanie merytoryczne i organizacyjne kilkudziesięciu profesjonalnych wydarzeń branżowych, w tym międzynarodowych konferencji, seminariów czy szkoleń (m.in.: New ways of distribution, Game Story. Między filmem a grą – I, II; Cyfrowe wyzwania w produkcji filmowej; Prawo i pieniądze – mniej artystyczne aspekty produkcji AV; kilkuletni cykl warsztatów – Prawne aspekty produkcji AV). Współtwórczyni pierwszego w Polsce Akceleratora dla młodych przedsiębiorców z sektora AV, dofinansowanego przez MKiDN. Autorka i współautorka publikacji branżowych i naukowych, w tym m.inzwiązanych z prawnymi aspektami produkcji audiowizualnej oraz cyfryzacją i innowacjami technologicznymi w sektorach kreatywnych.

Drogę zawodową rozpoczynała jako kierownik produkcji, pracując przy produkcji serialowej. Absolwentka Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku Organizacja Produkcji Filmowo-Telewizyjnej, ukończyła studia doktoranckie Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Gościnny wykładowca kilku uczelni filmowych, m.in. Wajda School czy Szkoły Filmowej w Łodzi oraz ekspert Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej i Regionalnego Funduszu Filmowego.

Agnieszka Kruk

Agnieszka Kruk

Zderzacz scriptneuronów, czyli… scenarzystka, edukatorka, organizatorka festiwalu Script Fiesta, ekspertka w programach rozwoju i oceny projektów scenariuszowych.

Tłumaczka książki Lindy Aronson „Scenariusz na miarę XXI wieku”. Kształci scenarzystów i konsultantów scenariuszowych. Wspiera rozwój projektów fabularnych i literackich. Ekspert w programie Creative Europe MEDIA: Development, Single Project, partner w programie Le Groupe Ouest: Less Is More. 

Założycielka StoryLab.pro.

Irena Gruca-Rozbicka

Irena Gruca-Rozbicka

Od szesnastu lat pracuje jako redaktor w profesjonalnej prasie związanej z produkcją audiowizualną, ale nie tylko. Jako dziennikarka współpracowała z: Telewizją Kino Polska, Radiem Opole, Radiem Plus, TVP3 Katowice, II Programem Polskiego Radia, magazynem „Kino” oraz niemieckimi tytułami „Film & TV Kameramann” oraz „Cinearte”.

Od ośmiu lat jest wydawcą i redaktorem „FilmPRO” – największego polskiego magazynu poświęconego preprodukcji, produkcji i postprodukcji profesjonalnych form audiowizualnych. „FilmPRO” to magazyn ale także instytucja organizująca warsztaty i seminaria poświęcone prawnym aspektom produkcji filmowej, technologii i finansom. „FilmPRO” jest oficjalnym magazynem Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych PSC. Wraz z PSC organizuje warsztaty i seminaria z dziedziny technologii i sztuki operatorskiej. Irena Gruca-Rozbicka wspierała także inicjatywy edukacyjne m.in. współorganizowała projekt Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej, skierowany do dzieci i młodzieży szkolnej z całej Polski. Jest współautorką scenariusza „Invisibles”, rozwijanego w ramach polsko-norweskiego projektu „Film For Kids.PRO.

 

Kamil Przełęcki

Kamil Przełęcki

Producent filmowy (Agora SA) i telewizyjny, Prezes Zarządu Cineo Studio Sp. z o.o. Kierował produkcją m.in. filmów Andrzeja Wajdy „Katyń”,  „Zemsta”, „Wyrok na Franciszka Kłosa”. Ma też w dorobku takie filmy jak:  „Statyści” (reż. M. Kwieciński) czy „Barbórka” (M. Pieprzyca) oraz seriale: „Oficerowie” (reż. M. Dejczer)  i „Stacyjka” (reż. R. Piwowarski). Pomysłodawca  wprowadzenia do Internetu – po raz pierwszy w Polsce wraz z premierą kinową –filmu  „Oda do radości”.  Autor oprawy interaktywnej do specjalnego odcinka serialu „Oficerowie” w itvp.pl z wariantami zakończeń wybieranymi przez odbiorcę.  Założyciel wypożyczalni filmów przez Internet (Vod – netino.pl), twórca i szef serwisu VOD – www.kinoplex.pl (Gazeta.pl). Ekspert ekonomiczny i współautor wzoru  kosztorysu filmu fabularnego PISF. Wykładowca w Akademii Koźmińskiego, Uczelni Łazarskiego w Warszawie, Warszawskiej Szkole Filmowej, Gdyńskiej Szkole Filmowej oraz na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach – Wydział RiTV.  Dyrektor Programowy Studium Producentów Audiowizualnych w Gdyni.

Irena Strzałkowska

Irena Strzałkowska

Zastępca dyrektora Studia Filmowego TOR. Przedstawicielka polskiej kinematografii i oraz przewodnicząca Grupy Dystrybucyjnej w funduszu Rady Europy Eurimages. Ekspert programów EuroMed, EuropaCinema i EAVE oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, członek komitetu eksperckiego programu Kreatywna Europa – komponent MEDIA. Należy do Europejskiej Akademii Filmowej oraz Polskiej Akademii Filmowej.

Małgorzata Kiełkiewicz

Małgorzata Kiełkiewicz

Dyrektor Creative Europe Desk Polska i Kierownik Wydziału Programów Europejskich w Instytucie Adama Mickiewicza. Powołana  przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w charakterze eksperta do prac w Programie MKiDN „Film”. Absolwentka studiów magisterskich na kierunku Finanse w Szkole Głównej Handlowej. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując przy produkcji i postprodukcji filmów m.in. w Central Productions, Orka i OTO Studio Filmowe. W 2000 roku została szefem produkcji w studiu The Chimney Pot, specjalizującym się wówczas w technologii Digital Intermediate dla potrzeb produkcji filmowych i telewizyjnych.  W lutym 2006 roku objęła stanowisko Koordynatora w MEDIA Desk Polska, gdzie odpowiadała za współpracę z producentami, dystrybutorami, organizatorami festiwali i szkołami filmowymi, ubiegającymi się o dofinansowanie w ramach programu MEDIA. Zorganizowała szereg warsztatów i konferencji z udziałem polskich i zagranicznych ekspertów. W 2013 roku zdecydowała się wykorzystać swoje doświadczenie i znajomość programu MEDIA oraz rynku audiowizualnego, podejmując się zarządzania Creative Europe Desk Polska – krajowym przedstawicielstwem unijnego programu Kreatywna Europa, oferującego wsparcie finansowe dla sektorów kultury, audiowizualnego i kreatywnych.

Mariola Kontykiewicz-Biel

Mariola Kontykiewicz-Biel

Mediator stały przy Sądzie Okręgowym w Krakowie. Socjolog (UJ) z zawodu i zamiłowania, hoobistka psychologii. Przez 16 lat pracowała m.in. jako dyrektor w Gazecie Wyborczej a następnie w  Polskapress. Doradca i trener biznesu w dziedzinach, związanych z doświadczeniem zawodowym tj. mediacja, negocjacja, komunikacja, zarządzanie, sprzedaż, marketing, analizy, promocja, zarządzanie projektem, zmianą.

Anna Spisz

Anna Spisz

Kierownik Mazowieckiego Funduszu Filmowego i Mazovia Warsaw Film Commission. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Interdeco Hachette, Warner Home Video czy Biurze Promocji Miasta. Absolwentka SGH i Akademii Leona Koźmińskiego.

Monika Głowacka

Monika Głowacka

Związana z Łódź Film Commission od momentu jej powołania w 2009 r.. Była to pierwsza zrzeszona w międzynarodowej sieci komisja filmowa w Polsce. Odpowiedzialna za jej utworzenie w strukturach Urzędu Miasta Łodzi. Od 2009 roku reprezentuje Łódzką Komisję Filmową w strukturach AFCI (Międzynarodowe Stowarzyszenie Komisarzy Filmowych) a od 2014 r. – w sekcji funduszy regionalnych w Krajowej Izbie Producentów Audiowizualnych. Posiada wieloletnie doświadczenie we współpracy z ekipami filmowymi oraz organizacji dużych wydarzeń kulturalnych w Łodzi i zagranicą. Skutecznie pozyskuje środki zewnętrzne na działalność komisji filmowej.

Fraser Bensted

Fraser Bensted

 

Fraser rozpoczął karierę w 1995 r. w londyńskiej wytwórni trailerów The Picture Production Company. Szybko stał się jednym z najbardziej szanowanych twórców w tej dziedzinie. Zdobył Golden Trailer Award za międzynarodowy zwiastun filmu „Billy Elliot”. Następnie rozwinął karierę, stając się cenionym producentem zwiastunów i specjalizując szczególnie w promocji niezależnych produkcji. Nadzorował skuteczne, kreatywne i oryginalne kampanie wielu uznanych filmów, m. in. „Slumdog. Milioner z ulicy”, „Głód”, „Sugar man” i „Moja łódź podwodna”. 

Fraser dysponuje imponującą wiedzą o branży, ma wielkie umiejętności techniczne i talent kreatywny. Dzięki temu stale współpracują z nim klienci, którzy doceniają zaangażowanie w tworzenie, rozwój i jakość każdego aspektu projektów. Dzięki bogatemu doświadczeniu Fraser często prowadzi wykłady podczas szkoleń z zakresu marketingu filmowego w całej Europie. Warsztaty z produkcji zwiastunów prowadził w ramach Berlinale Talent Campus, Media Business School i dla Film Distributors Association. Był ekspertem EAVE, Skillset i The Dutch Film Fund.

Jesienią 2010 roku Fraser założył firmę TOKYO z Simonem Ubsdellem – współzałożycielem i dyrektorem kreatywnym z PPC. W ramach nowego przedsięwzięcia kontynuują długoletnią współpracę, aby odpowiadać na współczesne wyzwania marketingu filmowego. Materiały audiowizualne są dziś oceniane na całym świecie, więc ich produkcja wymaga kreatywności, wysokiego poziomu technicznego i zrozumienia międzynarodowego rynku. Skupiając się na współpracy z twórcami niezależnymi, TOKYO oferuje szereg usług: od doradztwa, przez szczegółowe opracowanie strategii, po realizację całej kreacji i produkcji materiału.

Najnowsze osiągnięcia firmy to materiały promocyjne dla „The Florida Project” Seana Bakera, „Dark River” Clio Barnard, „U” Erika Poppe’a, „Lords of Chaos” Jonasa Åkerlunda czy „Free Fire” Bena Wheatleya.

Gudrun Burie

Gudrun Burie

Gudrun Burie rozpoczęła karierę u niezależnych dystrybutorów filmowych. Od 2002 r. pracowała dla kilku firm produkcyjnych jako agentka prasowa, asystentka produkcji oraz konsultantka ds. marketingu i PR. 

W Belgii specjalizuje się w promowaniu filmów fabularnych i programów produkcji licznych firm i kanałów TV. Od pięciu lat regularnie występuje jako konsultantka na Seminariach Marketingu Filmowego EAVE.  Ostatnio pracowała przy promocji „Le Fidèle” Michaëla R. Roskama i „The Prime Minister” Erika Van Looya, a także ambitnych produkcji artystycznych, np. „Le passé devant nous” Nathalie Teirlinck. Reprezentuje też wybranych belgijskich artystów jako menadżerka międzynarodowa. Są to m. in. Veerle Baetens, Kevin Janssens i Koen De Graeve.

Filip Kovčin

Filip Kovčin

reżyser / montażysta / superwizor postprodukcji/ scenarzysta.

Jest współzałożycielem firmy EBH Polska – wypożyczalni sprzętu filmowego i telewizyjnego oraz firmy postprodukcyjnej. (www.ebh.pl)

Współtworzy i pracuje jako redaktor działu technicznego kwartalnika FilmPRO – polskiego magazynu filmowego i specjalistów z branży audio / wideo. (www.filmpro.com.pl)

Pracował jako wykładowca w PWSFTviT (Szkole Filmowej) w Łodzi, Szkole Wajdy i Akademii Filmowej AMA w Krakowie. 

Członek zespołu NHE (Nowe Horyzonty Edukacji) koncentruje się na edukacji filmowej uczniów gimnazjów i liceum. 

Reżyserował, montował, nadzorował ponad sto reklam, wideoklipów, kilka krótkich filmów, wiele programów telewizyjnych i edukacyjnych, seriali telewizyjnych dla dzieci itp.

Joanna Solecka

Joanna Solecka

Strateg komunikacji i marketingu dla producentów i instytucji z pola kultury, filmu i edukacji. Ekspert Torino Film Lab w zakresie Audience Design. Producent kreatywny dla krótkich metraży i filmów dokumentalnych. Wykładowca międzynarodowych szkoleń dla profesjonalistów filmowych, takich jak Torino Film Lab, DOK Incubator i EAVE. 

Na początku kariery związana z Wajda Studio i Szkołą Wajdy, gdzie była odpowiedzialna m.in. za rebranding obu marek oraz kampanie promocyjno-dystrybucyjne dla produkcji filmowych oraz programów edukacyjnych. Ma na koncie dwie kampanie oscarowe dla filmów krótkometrażowych „Królik po berlińsku” (nominacja w kategorii Documentary Short Subject w 2009 r.) oraz dla „Joanny” (nominacja w kategorii Documentary Short Subject w 2015 r).

Obecnie zarządza warszawskim oddziałem międzynarodowej agencji specjalizującej się w marketingu filmowym Alphapanda, która świadczy usługi w zakresie opracowywania strategii marketingowych i promocyjnych, kampanii w mediach społecznościowych, kampanii reklamowych, analiz i outreachu. Klientami Alphapandy są zarówno najwięksi dystrybutorzy tacy jak 20th Century Fox czy Warner Bros, Europejska Akademia Filmowa, agenci sprzedaży i producenci. Alphapanda przygotowywała kampanie dla filmów takich jak zdobywca Złotego Niedźwiedzia Touch Me Not (Berlinale ’18) czy Jeszcze Dzień Życia – zwycięzca Nagród Europejskich w kategorii Najlepszy Pełnometrażowy Film Animowany 2018 . Wśród polskich filmów opracowywała międzynarodowe kampanie dla tytułów takich jak Over the Limit, The Trial. Oleg Sentsov vs. Russian State, Serce Miłości i Ostatnia Rodzina.

Maciej Kubiak

Maciej Kubiak

Specjalizuje się w dziedzinie prawa własności intelektualnej, ze szczególnym uwzględnieniem prawa autorskiego, a także w zakresie prawa mediów i filmowego, prasowego, IT i nowych technologii, reklamy i konkurencji oraz ochrony dóbr osobistych. Reprezentuje klientów w złożonych sporach sądowych związanych z ochroną własności intelektualnej oraz w sprawach gospodarczych. 

Zrealizował kilkadziesiąt projektów obsługi prawnej produkcji filmowo-telewizyjnych, w tym wysokobudżetowych koprodukcji międzynarodowych. Doradzał także wielu producentom telewizyjnym, wydawnictwom muzycznym i książkowym, organizatorom koncertów, agencjom reklamowym i Public Relations czy domom mediowym.

Konsultuje projekty reklam oraz przedsięwzięć i strategii marketingowych. Doradza także w przedsięwzięciach związanych z innowacjami, danymi osobowymi, nowymi technologiami i komercjalizacją badań naukowych oraz zwalczaniem nieuczciwej konkurencji i nieuczciwych praktyk rynkowych.

Jest wykładowcą w Centrum Praw Własności Intelektualnych im. H. Grocjusza w Krakowie oraz arbitrem Sądu Arbitrażowego Rynku Audiowizualnego (SARA). Rekomendowany przez renomowane międzynarodowe rankingi prawne – Chambers & Partners w dziedzinie Technologii i Mediów (TMT) oraz własności intelektualnej (IP) i Legal 500 EMEA – w  dziedzinie IP.

Marcin Grzelecki

Marcin Grzelecki

Ekspert w dziedzinie prawa podatkowego. Doradza w szczególności w zakresie planowania podatkowego, zarządzania majątkiem, prowadzenia transakcji inwestycyjnych oraz regulowania podatkowych aspektów sukcesji.

Wspiera zamożnych klientów indywidualnych i korporacyjnych oraz firmy rodzinne w procesach przygotowania i wdrożenia efektywnych, bezpiecznych scenariuszy podatkowych oraz planów sukcesji, w tym w oparciu o struktury zagraniczne. Ma bogate doświadczenie w doradztwie podatkowym dla klientów indywidualnych wykonujących wolne zawody, artystów i sportowców. Od wielu lat zajmuje w projektowaniu struktur podatkowych organizacji charytatywnych, instytucji non-profit oraz funduszy powierniczych.

Reprezentuje swoich klientów zarówno w postępowaniach przed organami podatkowymi i kontroli skarbowej oraz przed sądami administracyjnymi, jak i w ramach procesów stanowienia prawa. Ma na swoim koncie szereg przeglądów z zakresu CIT i VAT.

Katarzyna Wierzbowska

Katarzyna Wierzbowska

Przedsiębiorca społeczny, współzałożycielka, fundatorka i prezeska zarządu Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet, inicjatorka Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, mentorka, współzałożycielka Klubu Inwestorek Indywidualnych Black Swan Fund. W ramach działań Fundacji stworzyła pierwszy w Polsce program akceleracyjny dla kobiet oraz powołała do życia Klub Mentorek Sieci Przedsiębiorczych Kobiet. Ma 20 letnie doświadczenie w marketingu, komunikacji, PR i CSR, jest też niezależnym konsultantem. Doradza firmom i organizacjom.

Chris Soth

Scenarzysta i mentor scenariuszowy. Autor ponad czterdziestu scenariuszy do filmów fabularnych. Jego pierwszy scenariusz „Firestorm”, który był projektem dyplomowym na studiach scenariopisarskich, sprzedał za 750 000 USD i doczekał się szybkiej ekranizacji w roku 1998.
Autor bestsellerowej książki dla scenarzystów „Million Dollar Screenplay: The Mini Movie Method”, wykładowca scenariopisarstwa na najbardziej prestiżowych uczelniach, w tym USC oraz UCLA. Prowadzi programy mentoringowe dla scenarzystów na całym świecie, pokazując jak skuteczna i efektywna jest stworzona przez niego metoda pisania scenariuszy. Zdjęcie z fb lub Storylab ściągnij proszę. Do partnerów trzeba dodac Storylab,

Radosław Drabik

Radosław Drabik

Radosław Drabik – twórca spółki Gigant Films, której pierwszą produkcją była komedia „Planeta Singli” – jeden z największych hitów kinowych w Polsce 2016 roku. Jest przedsiębiorcą, który po dziesięciu latach pracy w marketingu Nestle Polska skoncentrował się na kinie. W latach 2010-2013 dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Nowe Horyzonty. Pomysłodawca i twórca Kina Nowe Horyzonty. Wykładowca marketingu w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Członek Europejskiej Akademii Filmowej.

 

Dorota Piekarczyk

Dorota Piekarczyk

Dorota jest absolwentką Psychologii Pracy i Psychologii Zdrowia na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, a także studiów podyplomowych na kierunku Psychologia Społeczna w Zarządzaniu Rozwojem Organizacji na SWPS w Warszawie. Od 2004 roku jest certyfikowanym coachem – International Coaching Certification.

Od 2002 roku prowadzi prywatną działalność doradczą (www.dorotapiekarczyk.pl) w obszarze szeroko rozumianego rozwoju zawodowego i osobistego, a także projektowania zmian stymulujących rozwój organizacji.
W swoim dorobku ma bogate doświadczenie w rekrutacji i selekcji, a także w prowadzeniu projektów związanych z diagnozą i rozwojem kompetencji menedżerskich.
Prowadzi grupowe oraz indywidualne programy coachingowe dla kadry zarządzającej.
Współtworzy forum rozwojowe dla prezesów – CEO Round Table (www.rsq.pl), a także warsztaty rozwojowe dla CEO – „Accompagnement By Peers” (www.rsq.pl)
Specjalizuje się w coachingu zintegrowanym – integruje coaching z elementami pracy z ciałem – od 05.2015 roku jest psychoterapeutą psychoterapii zorientowanej na ciało. Swoją coachingową specjalizację wykorzystuje również w pracy z tancerzami, aktorami, muzykami którym pomagam uwalniać pełnię swojej ekspresji.