Partnerzy

Organizacje oraz firmy, które są partnerami i patronami Akceleratora dla młodych przedsiębiorców z sektora audiowizualnego.

Czyżewscy Kancelaria Adwokacka

Czyżewscy Kancelaria Adwokacka

Czyżewscy Kancelaria Adwokacka powstała na bazie doświadczeń w obsłudze podmiotów działających w sektorze Life Sciences z jednej strony oraz własności intelektualnej i mediów z drugiej. Przy jej tworzeniu przyjęty został unikatowy model butikowej kancelarii, świadczącej klientom kompleksową pomoc prawną uwzględniającą nie tylko uregulowania prawne, ale także specyfikę ich działalności oraz zasady rządzące rynkami, na których funkcjonują.

Kancelaria Czyżewscy jest co roku wyróżniana przez najważniejsze rankingi kancelarii prawnych, tak krajowe, jak i międzynarodowe, a także ceniona przez Klientów i ważne organizacje branżowe.

StoryLab.pro

StoryLab.pro

StoryLab.pro to nowa przestrzeń w Warszawie, w której odbywają się kursy, warsztaty i kreatywne spotkania scenarzystów, pisarzy, filmowców i współczesnych storytellersów.

Eksperci

Sylwetki ekspertów, prowadzących warsztaty, mentorów, którzy wspomogą uczestników Akceleratora dla młodych przedsiębiorców z sektora audiowizualnego

Krzysztof Czyżewski

Krzysztof Czyżewski

Wspólnik, adwokat, ekspert i strategiczny doradca w zakresie prawa własności intelektualnej i prawa mediów; doświadczony pełnomocnik w procesach sądowych – tak przed sądem I jak i II instancji oraz przed Sądem Najwyższym. Świadczy usługi przede wszystkim dla podmiotów działających w obszarze: filmu, mediów, prasy, książki, reklamy, rozrywki i IT. Arbiter Sądu Arbitrażowego Rynku Audiowizualnego przy KIPA. Były arbiter Komisji Prawa Autorskiego, były Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej Polskiego Radia S.A. Wykładowca z zakresu prawa własności intelektualnej, mediów, dóbr osobistych i reklamy. Współautor komentarza do prawa autorskiego. Rekomendowany m.in. przez: Chambers & Partners, Legal500, Best Lawyers, Media Law International, IP Stars, Corporate INTL, Global Law Experts czy Rzeczpospolitą.

Alicja-Grawon Jaksik

Alicja-Grawon Jaksik

Zawodowo związana z branżą audiowizualną od 2006 roku. W latach 2013 -2018 Dyrektor Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych, jedynej w Polsce izby gospodarczej zrzeszającej ponad 150 przedsiębiorców działających w sektorze AV oraz jednej z większych tego typu organizacji biznesu w Europie.

W latach 2011-2013 reprezentantka Ministra Kultury w Komitecie Programu MEDIA Unii Europejskiej w Brukseli. W latach 2011-2015 Sekretarz Sądu Arbitrażowego Rynku Audiowizualnego w  Warszawie. W latach 2016 – 2018 Członkini Rady ds. Cyfryzacji w Ministerstwie Cyfryzacji. Członkini grupy roboczej ds. Krajowych Inteligentnych Specjalizacji przy Ministerstwie Rozwoju. Ukończyła kurs dla Członków Rad Nadzorczych i Zarządów Certyfikowany przez Ministerstwo Skarbu Państwa, zakończony złożeniem egzaminu państwowego w 2015 roku.

Specjalizuje się w kwestiach prawnych i biznesowych związanych z działalnością przedsiębiorców w sektorze audiowizualnym oraz sektorach kreatywnych. Odpowiadała m.in. za opracowanie merytoryczne i organizacyjne kilkudziesięciu profesjonalnych wydarzeń branżowych, w tym międzynarodowych konferencji, seminariów czy szkoleń (m.in.: New ways of distribution, Game Story. Między filmem a grą – I, II; Cyfrowe wyzwania w produkcji filmowej; Prawo i pieniądze – mniej artystyczne aspekty produkcji AV; kilkuletni cykl warsztatów – Prawne aspekty produkcji AV). Współtwórczyni pierwszego w Polsce Akceleratora dla młodych przedsiębiorców z sektora AV, dofinansowanego przez MKiDN. Autorka i współautorka publikacji branżowych i naukowych, w tym m.in. związanych z prawnymi aspektami produkcji audiowizualnej oraz cyfryzacją i innowacjami technologicznymi w sektorach kreatywnych.

Drogę zawodową rozpoczynała jako kierownik produkcji, pracując przy produkcji serialowej. Absolwentka Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku Organizacja Produkcji Filmowo-Telewizyjnej, ukończyła studia doktoranckie Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Gościnny wykładowca kilku uczelni filmowych, m.in. Wajda School czy Szkoły Filmowej w Łodzi oraz ekspert Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej i Regionalnego Funduszu Filmowego.

Joanna Szymańska

Joanna Szymańska

Prezeska i wspólniczka w firmie Shipsboy. Producentka, specjalizująca się w rozwoju projektów, absolwentka Berlinale Talent Campus (2011) i EAVE Producers Workshop (2015). Zrealizowała kilkanaście krótko- i pełnometrażowych filmów fabularnych i dokumentalnych, w tym także koprodukcje międzynarodowe. Za film „Mleczny brat” (reż. Vahram Mkhitaryan, prod.Wajda Studio) zdobyła Nagrodę dla Najlepszego Producenta Filmów Krótkometrażowych i Dokumentalnych na 54. Krakowskim Festiwalu Filmowym. Ukończyła studia prawnicze i aktywnie angażuje się w działalność na rzecz rozwoju przemysłu filmowego w Polsce. W latach 2017-200 zasiadała w Radzie Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Jest członkinią Rady Europejskiej Akademii Filmowej.Jej najnowsze pełnometrażowe produkcje to GENIUSZE, fabularna opowieść o życiu Stanisława Ulama oraz komedia familijna MISJA ULJI FUNK.

Agnieszka Kruk

Agnieszka Kruk

Zderzacz scriptneuronów, czyli… scenarzystka, edukatorka, organizatorka festiwalu Script Fiesta, ekspertka w programach rozwoju i oceny projektów scenariuszowych.

Tłumaczka książki Lindy Aronson „Scenariusz na miarę XXI wieku”. Kształci scenarzystów i konsultantów scenariuszowych. Wspiera rozwój projektów fabularnych i literackich. Ekspert w programie Creative Europe MEDIA: Development, Single Project, partner w programie Le Groupe Ouest: Less Is More. 

Założycielka StoryLab.pro.

Kamil Przełęcki

Kamil Przełęcki

Producent filmowy (Agora SA) i telewizyjny, Prezes Zarządu Cineo Studio Sp. z o.o. Kierował produkcją m.in. filmów Andrzeja Wajdy „Katyń”,  „Zemsta”, „Wyrok na Franciszka Kłosa”. Ma też w dorobku takie filmy jak:  „Statyści” (reż. M. Kwieciński) czy „Barbórka” (M. Pieprzyca) oraz seriale: „Oficerowie” (reż. M. Dejczer)  i „Stacyjka” (reż. R. Piwowarski). Pomysłodawca  wprowadzenia do Internetu – po raz pierwszy w Polsce wraz z premierą kinową –filmu  „Oda do radości”.  Autor oprawy interaktywnej do specjalnego odcinka serialu „Oficerowie” w itvp.pl z wariantami zakończeń wybieranymi przez odbiorcę.  Założyciel wypożyczalni filmów przez Internet (Vod – netino.pl), twórca i szef serwisu VOD – www.kinoplex.pl (Gazeta.pl). Ekspert ekonomiczny i współautor wzoru  kosztorysu filmu fabularnego PISF. Wykładowca w Akademii Koźmińskiego, Uczelni Łazarskiego w Warszawie, Warszawskiej Szkole Filmowej, Gdyńskiej Szkole Filmowej oraz na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach – Wydział RiTV.  Dyrektor Programowy Studium Producentów Audiowizualnych w Gdyni.

Monika Głowacka

Monika Głowacka

Związana z Łódź Film Commission od momentu jej powołania w 2009 r.. Była to pierwsza zrzeszona w międzynarodowej sieci komisja filmowa w Polsce. Odpowiedzialna za jej utworzenie w strukturach Urzędu Miasta Łodzi. Od 2009 roku reprezentuje Łódzką Komisję Filmową w strukturach AFCI (Międzynarodowe Stowarzyszenie Komisarzy Filmowych) a od 2014 r. – w sekcji funduszy regionalnych w Krajowej Izbie Producentów Audiowizualnych. Posiada wieloletnie doświadczenie we współpracy z ekipami filmowymi oraz organizacji dużych wydarzeń kulturalnych w Łodzi i zagranicą. Skutecznie pozyskuje środki zewnętrzne na działalność komisji filmowej.

Dominika Orszulak

Dominika Orszulak

Od 3 lat Prezes Zarządu Aeroplan Studios  Po powrocie do kraju w 2015 roku rozpoczęła pracę w Muzycznym Studio Produkcyjnym SPOT na stanowisku koordynatora postprodukcji dźwięku. Ma swój udział w powstaniu filmów jak “Zimna Wojna”, „Ikar. Legenda Mietka Kosza.”, “Słodki koniec dnia” oraz  seriali na platformach C+, HBO oraz Netflix.  Zarządza wszystkimi pracami postprodukcyjnymi. Opiekuje się projektami przedstawiając istniejące możliwości i rozwiązania.

Łukasz Świerzawski

Łukasz Świerzawski

Członek amerykańskiego stowarzyszenia Motion Pictures Sound Editors, laureat nagrody Jantar 2021- Sound Designer, muzyk, kompozytor. Od 15 lat zajmuje się tworzeniem efektów dźwiękowych do produkcji fabularnych, dokumentalnych i filmów animowanych. Dzięki indywidualnemu podejściu do każdego projektu wykreowane efekty dźwiękowe oraz nietuzinkowy sound design  zachowują doskonały balans pomiędzy sztuką a technologią. Współpracował między innymi przy następujących tytułach: “Zimna Wojna”, „Ikar. Legenda Mietka Kosza”, “Wataha”, “Pakt”, “Kruk”, “W głębi Lasu” , “Listy do M.”,  “Planeta Singli”  i wielu wielu innych.

Rafał Golis

Rafał Golis

Z branżą filmową związany od 1996 roku. Jest absolwentem WRiTV Uniwersytetu Śląskiego. Pracował w Studiu Filmowym TOR, Agencji Filmowej TVP SA, Besta Film/Telemark, The Chimney Pot Warszawa. Od 2013 r. współwłaściciel oraz Szef Sprzedaży i Obsługi Klienta w DI Factory. W swoim zawodowym życiu przeszedł przez całą ścieżkę produkcji filmu, zaczynając od prac literackich, na postprodukcji kończąc. Zajmował się m.in. kosztorysowaniem filmóww, był asystentem reżysera i kierownikiem planu zdjęciowego oraz koordynował postprodukcję filmów i seriali. Współpracował z takimi uznanymi twórcami, jak: Krzysztof Zanussi, Wojciech Marczewski, Andrzej Wajda, Agnieszka Holland czy Wojciech Smarzowski.

Mateusz Malinowski

Mateusz Malinowski

DI Supervisor w FIXAFILM, specjalista z ponad 12-letnim doświadczeniem w zakresie postprodukcji. Karierę zawodową rozpoczynał jako specjalista ds. rekonstrukcji cyfrowej -pracował przy odnawianiu filmów takich mistrzów jak Andrzej Wajda czy Andrzej Żuławski (Na srebrnym globie, Człowiek z marmuru) czy kultowych komedii Stanisława Barei Miś oraz Poszukiwany, poszukiwana. Od 7 lat związany z FIXAFILM, gdzie pełni funkcję kierownika działu DI koordynując prace postprodukcyjne nad filmami fabularnymi, dokumentalnymi oraz serialami, głównie z Polski, Skandynawii i USA. W jego filmografii znajdują się takie produkcje jak: Hopper/Welles (USA, Polska, 2020), Misja Ulji Funk (Polska, Niemcy, Luksemburg, 2021), Tylko wiatr (Polska 2021), Systrar 1968 (Szwecja, 2018), Beksińscy. Album wideofoniczny (Polska, 2017), My Aunt in Sarajevo (Szwecja, 2016).

Andrzej Łucjanek

Andrzej Łucjanek

COO oraz współwłaściciel studia postprodukcyjnego FIXAFILM. Producent i supervisor procesów DI i VFX z niemal 20-letnim doświadczeniem w branży, partycypował w rekonstrukcji ponad 100 filmów, w tym takich tytułów jak Ziemia obiecana, Niewinni czarodzieje, Faraon, Eroika, Przypadek, Barwy ochronne, Zakazane piosenki. Dwukrotnie zdobył Nagrodę Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w dziedzinie rekonstrukcji cyfrowej oraz siedmiokrotnie był do niej nominowany. Od wielu lat dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem jako wykładowca PWSFTviT w Łodzi. W FIXAFILM zarządza działem postprodukcji i koordynuje działania firmy na rynku europejskim. W jego filmografii znajdują się takie tytuły jak Fucking Bornholm (Polska, 2021), Kobieta na dachu (Polska, Francja, Szwecja, 2021), Stado (Polska, 2021), Dough (Szwecja, 2021) Tylko wiatr (Polska 2021), Proste rzeczy (Polska 2020), Baba Vanga (Bośnia i Hercegowina, Polska, 2016), Wszystkie nieprzespane noce (Polska, UK, 2016).

Małgorzata Prociak

Małgorzata Prociak

Producentka filmowa, kierownik produkcji, działaczka kultury, absolwentka Filologii czeskiej na Uniwersytecie Wrocławskim oraz Wydziału Organizacji Produkcji Filmowej PWSFTviT w Łodzi. Pracuje jako producent, kierownik produkcji, koordynator projektów kulturalnych. Zrealizowała wiele krótkometrażowych i dwa pełnometrażowe filmy dokumentalne nagradzane na festiwalach na całym świecie. Od 2012 związana z ZK Studio. Absolwentka IDFAcademy 2017 i Ex Oriente Films Workshop, stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Przewodnicząca Sekcji Producentów Filmów Dokumentalnych Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych (KIPA).

Katarzyna Ślesicka

Katarzyna Ślesicka

Producentka filmowa, managerka kultury, konsultantka. Współzałożycielka Fundacji Filmowej im. Władysława Ślesickiego, tworzącej i organizującej programy branżowe  dla dokumentalistów jak DOC LAB POLAND, CEDOC MARKET, DOC DEVELOPMENT oraz pomysłodawczyni i szefowa IMPAKTu – programu developmentowo-mentoringowego dla producentów filmowych. Współwłaścicielka firmy produkcyjnej MY WAY STUDIO.  Od 2019 roku jest wicedyrektorką Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy, nowoczesnej warszawskiej instytucji kultury, gdzie szefuje działowi edukacji filmowej. W latach 2005-2015 członkini zarządu i dyrektorka zarządzająca Wajda School i Studio; pomysłodawczyni, koordynatorka programu dla Kreatywnych Producentów (2010-2015), a jednocześnie producentka z ramienia Studia wielu nagradzanych filmów, w tym „K2. Dotknąć nieba” Elizy Kubarskiej, filmów dokumentalnych Moniki Pawluczuk, „Kiedy będę ptakiem” i „Koniec świata”, oba w ścisłej czołówce najczęściej pokazywanych polskich filmów na międzynarodowych festiwalach. Członkini Stowarzyszenia Filmowców Polskich oraz Polskiej Akademii Filmowej, ekspertka Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Obecnie produkuje dokumentalny musical „Wika!” Agnieszki Zwiefki, który jest koprodukcją z Niemcami i Finlandią, HBO Europe i NHK  oraz pełnometrażowy dokument Radki Franczak „Za głosem. W poszukiwaniu Marcelli Sembrich”.

Izabela Igel

Izabela Igel

Od wielu lat związana z produkcją filmową, reklamową i telewizyjną, pracowała między innymi w Endemol Neovision, Syrena Films, Best Film. W 2013 zadebiutowała w pełnym metrażu fabułą Tomasza Wasilewskiego pt. ,,Płynące wieżowce”, kolejne filmy to ,,Basen” Krzysztofa Pawłowskiego,  Dzikie Róże Anny Jadowskiej, Człowiek z magicznym pudełkiem Bodo Koxa, Ondyna Tomasza Śliwińskiego. W 2016 założyła własną firmę produkcyjną Harine Films, która skupia się na produkcji filmów autorskich polskich reżyserów, ze szczególnym naciskiem na debiuty i drugie filmy, a także na koprodukcje międzynarodowe. Obecnie pracuje nad filmami: „Matecznik” – debiut Grzgorza Mołdy  Aplauz – słowacko-polsko-czeskia koprodukcji w reżyserii Juraj Lehotskiego z Bartoszem Bielenią w roli głównej, Pierce – polsko-tajwańsko-singapurski debiut Nelicii Low, a także rozwija debiuty Agnieszki Zwiefki i Jana Naszewskiego. Współpracuje z dystrybutorem Best Film. Wspólnie z Matthieu Darrasem prowadzi warsztaty Full Circle Lab Philippines.

Bogna Szewczyk

Bogna Szewczyk

Jest absolwentką Uniwersytetu Śląskiego i Jagiellońskiego. Doświadczona w koprodukcjach i produkcjach międzynarodowych. Pracowała między innymi przy „Obywatelu Jonesie” oraz „Szarlatanie” Agnieszki Holland, „High Life” Claire Denis, czy ostatnio „Silent Twins” Agnieszki Smoczyńskiej. W 2019 roku dołączyła do warszawskiej firmy producenckiej Madants, która stawia sobie za cel m.in. produkować niezależne filmy z potencjałem festiwalowym i dystrybucyjnym na skalę międzynarodową.

Patrycja Młynarczyk

Patrycja Młynarczyk

Od 2004 roku związana z Instytucją Filmową „Silesia-Film” w Katowicach, w której kieruje działem Silesia Film Commission. Jedna z inicjatorek powstania i koordynatorka Śląskiego Funduszu Filmowego. Zastępca przewodniczącego sekcji Regionalnych Funduszy Filmowych działającej przy Krajowej Izbie Producentów Audiowizualnych. W latach 2012-2017 koordynatorka wydarzeń branżowych Międzynarodowego Festiwalu Producentów Filmowych REGIOFUN oraz Międzynarodowego Forum Koprodukcyjnego Regiofund. Absolwentka Animacji Społeczno-Kulturalnej na Uniwersytecie Śląskim oraz studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania Projektami na Politechnice Śląskiej.

Marzena Cieślik

Marzena Cieślik

W Creative Europe Desk Polska odpowiada za wsparcie polskich profesjonalistów branży audiowizualnej aplikujących o granty z programu Kreatywna Europa MEDIA. Udziela informacji na temat dostępnych schematów dofinansowania, prowadzi szkolenia i konsultacje, organizuje wydarzenia mające na celu budowanie kompetencji polskich wnioskodawców i upowszechnianie rezultatów projektów. Przed dołączeniem do CED Polska zajmowała się międzynarodową promocją polskich filmów i branży filmowej w Polskim Instytucie Sztuki Filmowej.

Tomasz Morawski

Tomasz Morawski

Od wielu lat pracuje jako producent, producent wykonawczy i kierownik produkcji. Pełnił rolę kierownika produkcji w wysokobudżetowych, międynarodowych koprodukcjach: MR. JONES Agnieszki Holland (2019), WHO WILL WRITE OUR HISTORY Roberta Grossmana (2018), oraz THE MUTE Bartosza Konopki (2018). Jako producent wykonawczy pracował przy THE ADVENTURES OF A MATHEMATICIAN Thorstena Kleina, DOUBLE TROUBLE Marty Karwowskiej (2017). LITTLE CRUSHES Aleksandry Gowin i Ireneusza Grzyba (2012) oraz krótkomerażowym filmie fabularnym JERRY (2017). Jest także współproducentem TRIPLE TROUBLE M.Karwowskiej (2020). Obecnie jest kierownikiem produkcji nowego filmu Jerzego Skolimowskiego BALTAZAR oraz producentem wykonawczym GENTLEMEN OF ZAKOPANE Macieja Kawalskiego i Hiacynt Piotra Domalewskiego. Zrealizował ponad 70 reklam i 50 teledysków dla różnych artystów, w tym dla Radiohead. Od 2017 roku prowadzi własną działalność gospodarczą: HAKA FILMS.

Agnieszka Rostropowicz-Rutkowska

Agnieszka Rostropowicz-Rutkowska

Specjalistka ds. promocji i strategii festiwalowych, producentka kreatywna. Przez 9 lat współpracowała ze Szkołą Wajdy i Wajda Studio. Brała udział zarówno w projektach polskich jak i międzynarodowych. W 2014 i 2015 roku była częścią zespołu prowadzącego kampanię oscarową dla filmu „Joanna” Anety Kopacz, który zdobył Nominację w kategorii Najlepszy Krótkometrażowy Film Dokumentalny (OSCARS® 2015), w 2017 roku współprowadziła wygraną kampanię promocyjną do Europejskich Nagród Filmowych dla filmu „Komunia” Anny Zameckiej, który jako pierwszy polski dokument pełnometrażowy znalazł się na krótkiej liście do nominacji do Nagród AMPAS, a w 2019 kampanię oscarową dla krótkiej animacji „Acid Rain” w reżyserii Tomka Popakula. Pracuje zarówno z projektami dokumentalnymi jak i fabularnymi, ostatnio m.in. z „Zabij to i wyjedź z tego miasta” Mariusza Wilczyńskiego, „Mów mi Marianna” Karoliny Bielawskiej, „Hugo” Wojciecha Klimali, „Symfonią Fabryki Ursus” Jaśminy Wójcik, czy z fabularnym projektem Darii Woszek „Maryjki”, który swoją premierę będzie miał na festiwalu SXSW w USA w marcu 2020 roku. Ukończyła Kulturoznawstwo na Uniwersytecie Warszawskim, Zarządzanie na SGH oraz liczne kursy i warsztaty dotyczące zagadnień promocji i dystrybucji filmów, m.in. EPI Distribution 2.0 i EAVE Marketing Workshop. Jest także wspólniczką w kreatywnej spółce produkcyjnej Pinot Films.

Konrad Ziaja

Konrad Ziaja

Założyciel i CEO start-upu CinematicVR,  wykorzystującego technologie VR i AR w biznesie – zarówno jako innowacyjne narzędzia          marketingowe, jak i w szkoleniach. Doświadczony producent VR, edukator i stereografer. Jako wykładowca współpracuje z fundacją Film  Spring Open Sławomira Idziaka.

Marjorie Bendeck

Marjorie Bendeck

Originally from Honduras, she holds degrees in communications, marketing and organizational psychology, as well as film theory and production studies in Mexico and the EICTV in Cuba. Based in Germany since 2003, working for festivals, funds and training initiatives in Europe, the Middle East and Latin America. Her areas of expertise include evaluation of feature film projects as well pitch coaching and project development. Regularly engaged as consultant and trainer with organizations like the Mediterranean Film Institute, Locarno Open Doors, ACE Producers, IFFR Pro and the Berlinale World Cinema Fund. Since 2018 she is head of Connecting Cottbus, a co-production market focused on cinematic content from wider Eastern Europe.